Московский Флот буеров класса DN

Парусный спорт, гонки на буерах класса DN
Текущее время: 16-04, 22:40

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 4 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Муфты Кента
СообщениеДобавлено: 21-01, 22:30 
Не в сети

Зарегистрирован: 20-11, 20:32
Сообщения: 187
Откуда: Уже из Москвы
Друзья-буеристы!

Внизу письмо от европейского командора, где он говорит, что так называемые "муфты Кента" являются законными.

Муфты Кента - это муфты с обрезанными щечками, к котором снаружи крепится прижимающая планка.

Напомню, что этот вопрос поднимался на собрании командоров в Вильнюсе и было высказано мнение, что такие муфты не предусмотрены правилами, но, поскольку большое количество муфт уже продано, их разрешили использовать. При этом, командоры написали очень политкорректное письмо главе технического комитета, в котором "выразили озабоченность" тем, как новый дизайн муфт был принят в нарушение установленной процедуры.

Российская делегация также высказывалась против изменения правил класса без голосования.

Несмотря на это, в письме европейского командора они признаны законными...

См внизу:

Dear friends,

I got an e-mail from John Harper which was to read as follows:

Gentlemen,

The proposal to eliminate the "kent" style chock design was defeated by a large margin. Therefore it will not go to the membership for vote. I read some of Niklas's letter to the members present at the meeting, which I believe helped swing any undecided members to support the chock design.
On the subject of interpretations; the membership at the annual meeting strongly suggested, essentially demanded, that the Technical Committee better explain how the kent style bar should "attach" to the runner, what can be attached to the pivot bolt, etc. We need to pressure the Tech. Committee to further lay out what is legal and what is not with respect to this chock arrangement.

Regards and think ice,
John US4379

So it is definitively clear that the "Kent-Style-Chock" may be used.

Think Ice !!

Niklas
OE 221



Niklas Müller-Hartburg

Commodore

IDNIYRA - EUROPE

www.icesailing.org

_________________
Роман Ходыкин, R-713


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22-01, 11:26 
Не в сети

Зарегистрирован: 17-01, 06:26
Сообщения: 12
Дорогие друзья !
от вашего имени направил письмо в Европу с требованием соблюдать монотипность ДНа и предложил полностью ревизовать правила. Т.к приложение к правилам преосходят сами правила. Попытки ежегодно корректировать правила приводят к таким поспешным решениям как с муфтами Кента. Сначала распродали а теперь пытаются уложить их в правила. Предлагаю корректировать правила раз в пять лет. В промежутке -никаких изменений.
А.Копылов
R58


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22-01, 12:15 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 06-12, 01:28
Сообщения: 25
Откуда: Москва
муфты кента уже сезон тестировались R21. краткое мнение -
преимущества
- очень легко выставлять паралельность - всего одной накладкой
- можно переделать практически любые старые изношенные муфты, которые до переделки просились на помойку.
недостатки - необходимы дополнительные детали в виде жесткостей, двольно качественно изготовленные. нужно также предусмотреть, чтобы эти жесткости не сдвигались во время движения относительно конька.
по моему мнению, никаких технических и скоростных преимуществ новая кострукция не дает, поэтому ее легализация вполне закономерна.
:mrgreen:


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22-01, 18:17 
Не в сети

Зарегистрирован: 20-11, 20:32
Сообщения: 187
Откуда: Уже из Москвы
Дискуссия в Европе продолжается. Ниже привожу переписку, в которой финский и голландский командоры отстаивают точку зрения, что муфты Кента незаконны.

_______________________

Hello Niklas,

Please read the second piece of text again, here Paul explains exactly what
they intend to do.
"If the proposal doesn't pass (and I don't think it will) "
Obviously, because the proposal did not pass the annual argument, it does
not pass.

After that he explains what will come next:
" than I plan on introducing another proposal(s) which would clearly allow
the Kent
chock design and introduce the "reinforcing bar" as a new piece of hardware
and not require it to be a "runner stiffener"."

And that is of course preferable, to not have to use loopholes but just have
them inside the specifications.

See you on the ice,
(Lipno? Okartowo?)

Daan Schutte






----- Original Message -----
From: "Niklas Müller-Hartburg" <commodore>
Sent: Tuesday, January 22, 2008 9:29 AM
Subject: AW: Kent-Style-Chocks


Daan,

one of us had a misunderstanding.
The proposal (ballot) to eliminate the chocks won't come.

Which proposal do you mean ?

But I really would appreciate the proposal you want to bring in yourself.

Niklas

Niklas Müller-Hartburg
Commodore
IDNIYRA - EUROPE
www.icesailing.org


-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Daan Schutte [mailto:daanschutte@sufspars.nl]
Gesendet: Dienstag, 22. Jänner 2008 01:49
An: Roman.Khodykin@CliffordChance.com; reko.suojanen@nbl.fi;
commodore@icesailing.org
Betreff: Re: Kent-Style-Chocks

Dear friends,

So do I.
I have taken some text from Paul Goodwins view on how to handle this issue
(see USA message board):

As far as the legality of the design - this was not an easy task for the
Tech Committee. The Committee was split on whether the chock is legal, and
I still haven't published an Official Interpretation, simply because it is
difficult to phrase without making it sound like "it's OK to use this
illegal chock".

And a second bit:

If the proposal doesn't pass (and I don't think it will) than we can say
that it was fairly decided to allow this design. If that is the case, than
I plan on introducing another proposal(s) which would clearly allow the Kent

chock design and introduce the "reinforcing bar" as a new piece of hardware
and not require it to be a "runner stiffener".

So,
Let us await the proposal the TC will write to clearly allow this chock and
get rid of the loopholes.

See you on the ice,

Daan Schutte

----- Original Message -----
From: <Roman>
Sent: Monday, January 21, 2008 9:52 PM
Subject: RE: Kent-Style-Chocks


Dear friends

I concur with Reko's reasoning.

Roman Khodykin, R-713

-----Original Message-----
From: Reko-Antti Suojanen [mailto:reko.suojanen@nbl.fi]
Sent: Monday, January 21, 2008 10:44 PM
To: Niklas Muller-Hartburg
Subject: Re: Kent-Style-Chocks


Dear Frends,

Thanks for clarification, Niklas.

Remembering the discussions last April we also had different arguments
and opinions
too.
As far as I recall there is no question that Kent chock is techically
fine and should
be available for DN iceboats.

However, we must strongly point out the clear documentation and also
that
the rules and procedures are applied correctly.

I just wonder how the measurement team on the race site can do their
job.
There is no change for measurement people to do interpretations anymore.
The chock issues is not offcource the only one, there are many others
too.
There is a feeling that you can built what ever you want, as far as you
do not
break the few clear rules where is no room for interpretation (weight
limits,
runner plate thicknesses, dimensions).

This just to keep you thinking.

With black ice regards from rainy Finland,

Reko

_________________
Роман Ходыкин, R-713


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 4 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by Forumenko © 2006–2014
Русская поддержка phpBB